FAQ

Här finner ni svaren på de vanligaste

 frågorna vi får.

LOKALEN:

VISNINGAR:
Anordnas både privat och i grupp. Kontakta oss för förfrågan om nästa visning eller om att komma överens om en dag och tid.

TILLGÅNG TILL LOKALEN
Om inget är bokat i lokalen dagen innan er bröllopsfest har ni tillgång till
lokalen från 15:00 dagen innan. Vid arrangemang dagen innan så har ni tillgång till lokalen
samma dag kl. 10:00. Dukningen är klar senast kl:14:00.

EXTRA PERSONAL HJÄLP
Om ni behöver hjälp med att sätta ut blommor, lägga ut festprogram och namnplaceringskort eller sätta upp vimplar så fixar vår personal detta för er. Tillkommer endast personal kostnad per timma.

STORLEK PÅ BORD
Runda bord har diameter 150 cm och tar 8 personer per bord.
Avlånga bord är 180 x 70 cm.

BORDSPLACERING
Ni hittar alla mallar för hur ni kan placera era gäster på vår hemsida.

TERRASSEN
Som bröllopsgäst hos oss har ni tillgång till den lilla terrassen mot piren samt den stora terrassen framför bröllopslokalen. Delar av terrassen på framsidan delas av med skärmväggar mot restaurangens bord som tillhör restaurangen.
Där minglar ni innan och har brudskålen samt möjlighet att mingla under hela kvällen.

LJUDANLÄGGNING
Vi har en högtalare på plats för tal och mingel. Mikrofon finns också. Det finns ingen ljud anläggning för dans på plats utan vår DJ som brukar anlitas har med ljud och ljus som är anpassat för vår lokal.
Det är alltid en fördel att anlita någon som har ansvaret för att det blir en bra stämning på dansgolvet. Då slipper ni också att tänka på transport och montering av ljud och ljus. Ni bokar DJ här

PROJEKTOR:
Vi har en projektorduk som sitter fastmonterad i lokalen. Vill ni visa något tar ni själva med en projektor. 55 tums Tv ingår i hyran.

DEKORATIONER I LOKALEN:
Ni får själva pynta och sätta upp det ni önskar i lokalen. Dock önskar vi att ni inte använder konfetti i och runt om Seaside samt spikar eller skruvar i våra väggar. Vimplar brukar vara populärt och det kan med fördel hängas mellan våra lampor.

VIGSEL:
Vigsel utomhus vid lokalen:
Om önskemål finns att ha er vigsel utomhus hos oss så brukar klipporna i närheten eller på vår stora terrass vara populärt. Vid dåligt väder har ni möjlighet att ha er vigsel i vår restaurangdel. Extra kostnad tillkommer för inomhus och terrass. Beslut tas samma dag vid lunch tid. 

VIGSELFÖRÄTTARE & PRÄST
Ni hittar vigsel förättare i Öckerö Kommun här.
Präster i Öckerö Kommun här.

MAT & DRYCK:
Menyn:
Vi har tagit fram en meny som är väldigt uppskattad av våra tidigare gäster.
Menyn är också anpassad så att ni som gäst skall få en bra upplevelse.
Har ni önskemål om en annan rätt så ser vi givetvis över den möjligheten.
Ni väljer en meny som gäller för alla gäster på bröllopsfesten för utom de som har allergier.
Där sätter vår kökschef ihop en meny utifrån allergierna. Det finns inga färdiga menyer för allergiker.

PROVSMAKNING:
Ni väljer de tre rätter som ni vill ha på bröllopsfesten. Även vinet som ingår får ni provsmaka.
Vill ni får ni även prova andra viner, dock ingår inte det i bröllopspaketet utan har ett tillägg på minst 30 kr per glas. Obs! Per glas, inte per flaska eller gäst. 

TRADITIONER:
Vi har många utländska gäster och brudpar och försöker anpassa både mat, dryck och traditioner så mycket vi kan. Vi gillar utmaningar så våga berätta för oss hur ni vill ha ert bröllop så försöker vi hitta lösningar.

DRINKAR:
I bröllopsbaren har vi ett standard utbud på drinkar. Ni får gärna hitta på egna namn och göra skyltar. Det vi blandar med är Gin, Vodka, Rom, Tonic, Cola, Sprite, Juice.
Drinklista: Gin & Tonic, Rom & Cola, Cuba Libre, Dark and Stormy, Lynchberg Lemonade, 
Tequila Sunrise, White/Black Russian, 

BAREN:
Ni väljer om gästerna skall betala själva eller om ni vill bjuda på något.
Vi fixar drink kuponger eller öppen bar. Vill ni bjuda och var lugna med vad notan kommer att hamna på har vi ett fast pris på 300 kr per gäst för 4 timmar.

BOENDE: 
Ni hittar våra boende på Björkö här.